torsdag 17 februari 2011

Utläst

Igår fick minsann strykhögen rejält med stryk!!

Gott!!

För idag har jag varit och är så trött att jag inte hade orkat med det ..

Ska göra lite nytta iaf och betala lite räkningar..

Och så har jag till sist läst ut boken "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann".
Den tog över 5 veckor att läsa ...

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson

Boken är ju väldigt speciell och underhållande och väldigt välskriven. Faktiskt riktigt häftigt hur man kan få ihop 1900-talets världshistoria - så all beröm till Jonas Jonasson som skrivit boken.  Men det där med att man skrattar högt hela boken igenom kan jag tyvärr inte hålla med om. Enda gången jag skrattade högt var när jag läste följande rader:

"Krigshjälten Winston Churchill hade 1945 lite överraskande förlorat det brittiska premiärministervalet..."
Ta bara Brittiska Indien som nu var på väg att falla i bitar. Hinduer och muslimer kunde förstås inte hålla sams, och i mitten satt den fördömde Mahatma Gandhi med benen i kors och slutade äta så fort han var missnöjd med något. Vad var det för krigsstrategi? Hur långt skulle det ha räckt mot nazisternas bombanfall över England?"

Nu ska jag läsa en Peter Robinson bok - Bad Boy - mer i min smak!
Hans böcker kan jag verkligen rekommendera.
Brittisk kriminalare - lite som Morden i Midsomer - men i en annan genre ändå.
Och jag har på känn att jag kommer att läsa ut den boken något snabbare än den förra...

Bad boy - Peter Robinson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar