lördag 26 februari 2011

Lördagsstök

Lördagsmorgon.
Så skönt så.

Har tänkt att få mycket gjort idag.
Ska börja med tvättstugan som ser ut som ett bombnedslag!!
Och när det framöver är tänkt att det ska bli en utgång till vårt uterum just genom tvättstugan så är det dags att börja tänka på hur det ska se ut där inne. Om man kanske ska dela av tvättstugan lite så att det blir en snygg passage ut till uterummet? Hänga upp ett snyggt draperi eller lamellgardiner så att man kan göra det hela lite flexibelt. Får väl helt enkelt leta runt efter en smart lösning.
Men först MÅSTE jag röja upp bland allt som finns där.

Idag är även tanken att dotterns rum ska bli klart. Det är taklisterna som saknas men sedan är det bara till att möblera. Ska byta hennes byrå mot en sekretär som står i vår hall däruppe .. tror jag .. Måste titta lite till på detta. Ett problem är att den pigtittaren som hon fått (min gamla) inte får plats i sekretären om man stänger igen luckan och min tanke var att hon skulle sitta där och sminka sig osv. Ja.. får väl som sagt prova mig fram.



Grabbarna är nu på den sista hockeyträningen (sonen tränar - sambon kör). Sedan återstår bara två helger av bandy och hockey. De är dock fyllda av just bandyturnering, bandyavslutning, hockeyturnering, föräldrarmatch och hockeyavslutning.
Sedan får jag äntligen se min sambo något mer. I alla fall tills fotbollen börjar för jag tror han kommer att fortsätta att vara tränare även där (nu är han bandytränare).


Och sedan kommer kvällen att avslutas med melodifestivalen igen. Nu börjar jag tröttna på det hela - men det är väl skoj att titta lite ändå.
Har precis lyssnat igenom låtarna litegrann och njaää .. vet inte om jag blev sådär överförtjust i någon låt. Nicke Borg är ju alltid bra - men sedan lyssnade jag på Pritchards låt och den lät ju likadan!

Om jag får tycka själv så tycker jag fortfarande att Christian Walz:s låt var den bästa .. och den gick ju inte ens vidare!! Men nu har de börjat spela den på radion och där har den fått mycket beröm så det var nog fler än jag som tyckte om den låten :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar