lördag 5 februari 2011

Melodifestival ikväll och nytapetserat

Vem vinner ikväll då??


Igår tyckte jag nog Danny - men nu har jag lyssnat igenom några fler låtar .. och jag tycker inte om någon låt direkt. Kan slå vad om att det på en annan deltävling kommer att krylla av bra låtar. Men så är det ju jämt..

Kanske jag ska tippa ändå..
Tror då på Danny (tack vare alla hans beundrare).
Sen tror jag att Le Kid har en chans och om Jonas Matsson sjunger rent så tror jag han har en chans - men han kan nog lika gärna hamna sist. Och Swingfly:s låt blir ju iofs bättre och bättre ju mer man lyssnar på den. Nä .. jag vågar mig nog inte på någon vidare gissning..

Idag har dotterns rum fått ny tapet + färg. Blev riktigt fint. Bilder kommer.
Jag tackar svärfar extra för detta! Han tapetserade och målade 2 ggr på mindre än 3 timmar.
Själv hade man väl hållt på under 2 dagar..

Jag har även gått en långpromenad i blåsten - för herremingud vad det blåser!!!
Tanken var väl inte att promenaden skulle ha blivit riktigt så lång - men efter att jag tackat nej till en bada badtunne"inbjudan" tillsammans med 7 karlar så kände jag för att gå en annan väg tillbaka :)

Mannen och sonen har idag varit iväg på bandymatcher i Jönköping.
Och det var blött och blåsigt vill jag lova.
Sonen råkade en gång ramla mitt i en stor pöl och när han snabbt kom upp på benen igen så skakade han av sig vattnet och sa högt och tydligt: "Oh Shit!!!" Publiken hade visst skrattat gott åt honom.
De spelade 3 matcher och vann en. Den matchen de vann stod sonen i mål så han var självklart extra nöjd över detta. Och det hade varit en riktig bra sammanhållning i laget och flera fäder pratade gott om varandras söner som alla kämpade väl. Alltid kul att höra och visst sträcker man på sig lite extra när man får höra att ens egen son fått extra beröm för sitt kämpande idag :) (Att han sedan "råkade" fälla ett antal motspelare spelar ju mindre roll ;) Det hör ju till .. liksom ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar