måndag 7 februari 2011

Di Leva

Thomas Di Leva är kvällens kändisgäst hos Simon & Thomas.

Kommer genast att tänka på den fredagskvällen då jag träffade just Thomas Di Leva på en pub på söder i Stockholm. Det var i början av året 1997.

Vid den perioden var han kortklippt och bar vit kostym.

Stod nog och pratade med honom i över en timme - ett något förvirrat samtal - men han var ju riktigt trevlig och ödmjuk.

Det mest komiska av allt var att han fredagen därpå var gäst i programmet: "Sen kväll med Luuk".
Kristian Luuk frågade Di Leva vad han brukade göra en vanlig fredagskväll och svaret löd ungefär så här:

"Jag brukar gå ner på en pub på söder i Stockholm och där träffar jag ibland på någon trevlig flicka som jag kan stå och prata med. Och det är alltid intressant att höra vad den personen har att säga"...

Jag tycker om Di Leva sedan dess ..
 =)
dileva-ny1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar