söndag 6 februari 2011

Lite av varje som hänt och händer i helgen...

Tänka sig, jag hade rätt angående att Danny skulle gå vidare. Barnen ringde t.o.m. och röstade på det bidraget. När Danny hade sjungit sin första rad sa dottern "Oj, den låten är bäst"!! Och när vi frågade om hon tyckte att Danny var söt så skrattade hon bara :)
Även Wingfly var ju bra - så summa summarum - de två bästa låtarna gick vidare.

Idag har jag börjat sätta in saker i dotterns rum efter gårdagens tapetsering. Men det går trögt! Hon har så många rosa saker och nu passar rosa inte riktigt in längre. Gäller alltså att plocka ut godbitarna och sedan fundera på vad man ska göra med det överblivna. För nej, jag vill inte ha det stående i hallen i flera månader...! Får väl dock se hur det blir med detta...

Jag ska lägga ut lite före och efter bilder så snart det är möblerat och klart - men gårdagens jobb såg bl a ut så här:

Svärfar som tapetserar.

Idag har jag äntligen kommit åt att plocka ner den sista julbelysningen utomhus. Med gummistövlar med broddar på. Äntligen är allt juligt borta. Och barnen bar julgranarna som blåste iväg igår - nu ligger de i komposthögen.
Roligast var när de började bära granarna och sonen säger till sin lillasyster: 
"Jag tar julgransfoten så får du ta granen."
Och så blev det också. Men när dottern stretat i 3 minuter kom storebror till undsättning...


Nu ska jag snart ge mig ut på en promenad. Tanken var att jag och sambon skulle ha gått en gemensam sväng men vi delar upp det då båda barnen har kompisar hemma. Och de behöver verkligen leka av sig så det är perfekt att de kan göra det idag.

När jag kommer hem från min promenad har jag följande att ta tag i:

"Tvätthögen som Gud glömde".
Eller rättare sagt:
"Tvätthögen som Stina har förträngt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar