tisdag 22 februari 2011

Piggelin-dag

Har äntligen haft en piggelindag!! Minns knappt när jag hade det sist.
Så idag har jag passat på att göra en massa på jobbet och sedan fortsätta hålligånget hemma och städat allrummet från topp till tå ... Eller nej, nu ljög jag. Jag har inte städat från topp (vi råkar ha från 3 till 7 meter högt, lutande tak)  - men iaf har jag städat på "tå".


(En del av vårt allrum)

Jag har även skjutsat sonen till bandyträning och stått och frusit och tittat på en stund - men tröttnade efter 20 min då sonen var målvakt och hans lag hela tiden var vid det andra målet. Han satte sig till sist ner och då åkte jag och dottern hem medan sambon blev kvar där.

Nästa anhalt här hemma är köket. Men nu börjar energin tryta. Sparar nog det till nästa gång jag är piggelin. Förhoppningsvis är jag det även imorgon. Ska gå och lägga mig klockan 21.00 ikväll också (vilket jag gjort de två senaste kvällarna) och så ska jag undvika att sova på boken - så har jag iaf bra förutsättningar för att vara pigg även imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar