söndag 27 februari 2011

Dagens dilemma:

Vad ska jag göra idag?
Eller rättare sagt: Vad ska jag ta tag i idag?

Fortsätta att städa tvättstugan?
Städa hallen på övervåningen?
Tvätta fönster (invändigt)?
Byta gardiner i köket?
Åka en tur till stan med omnejd?
Shoppa skor och tyg?
Beställa från Panduro?

Mmmm ... listan kan bli lång.
Men om jag sätter igång nu så hinner jag få lite gjort innan resten av familjen har blivit klara för dagen.
Får väl helt sonika pricka av lista.

Mannen var på herrmiddag igår och kom hem sent i natt så han sover gott än. Tror jag. Har en dotter som sitter i min säng och spelar spel på min mobil...
Och sonen spelar innebandy - i allrummet. Och han vill helst av allt leka med en kompis idag. Hmmm ... funderar på en liten muta utifall vi tar en sväng till stan.

Bäst att sätta igång med dagen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar