söndag 13 februari 2011

Lugn helg men mycket ändå

Då lider även denna helgen mot sitt slut.
Har varit en hyfsat lugn helg men jag är helt slut ändå.

Gårdagen började med att sonen spelade en ishockeymatch som vi var och tittade på. Meningen var att han enbart skulle ha spelat 2 matcher - men det blev ändrade planer då killarna som var ett år äldre än han skulle på pool-spel och där saknades det så många spelare så att sonen fick rycka ut. Och därmed även hans far.
De åkte således till Gislaved och där spelades det 4 matcher innan de kom hem vid 17.30 tiden.
1 vinst, 2 förluster och 1 oavgjord.
Min tanke hade annars varit att vi skulle ha gjort klart på dotterns rum - men det blev alltså inte av.
Men stringhyllan kom upp och även spegeln på dotterns rum med hjälp av min far.
Fick sedan en riktig skallavärk under hela eftermiddagen och den ville inte släppa även om jag provade det mesta.
.
Vid klockan 18 åkte vi och lämnade barnen hos mina föräldrar och sedan var vi (jag och sambon alltså) på en inflyttningsfest hos en av mannens jobbarkompisar.
Jag körde så jag tog det lugnt och jag var lite halvseg hela kvällen efter huvudvärkseftermiddagen.
Vi fick mycket god mat: Varm smörgåstårta (som jag ska ta recpetet på) och till efterrätt apelsin/choklad glass med apelsinsås. Såsen var sååå god!!

De hade mixat hela apelsiner (med skal på) och sedan blandat i florsocker och vaniljsocker. Det var nästan som en smörkräm - och den passade såklart perfekt till glassen.
Mumma!!




Skrattade även för fullt hela kvällen åt en av mannens jobbarkompisar som haltade runt och en annan som drev hejdlöst med honom - så vi kunde knappt prata till sist utan alla satt bara och skrattade.
Var således en mycket rolig inflyttningsfest :)

Så idag när jag vaknade - trots att jag var spik nykter igår - så hade jag sådan huvudvärk. Orättvist!!
Tanken var att jag och barnen skulle varit hemma idag och gjort klart i dotterns rum men det blev lite ändrade planer och vi hängde med mannen och körde ett litet flyttlass åt hans lillebror och sedan blev det middag hos svärföräldrarna istället.
God mat som vanligt :)
Tog sedan vägen hem via City Gross där vi tillbringade 40 minuter på leksaksavdelningen innan vi sprang igenom maten och till sist kunde ta oss hem.
När vi äntligen var klara på just leksaksavdelningen och barnen hade valt var sin leksak som de skulle betala för själva så hittade vi den leksaken som sonen allra helst ville ha och då blev det till att strukturera om det hela. Så typiskt att man inte hittar det man söker från början .. hade ju sparat lite tid då..
Denna gången blev det en Ninjago köpt (och figuren heter "Kaj" enligt sonen). Tänk vad leksaker de hittar på och allt vill såklart barnen ha :)



http://www.ninjago.se/

Dottern köpte ett pussel - med 300 bitar - så hon har lite att göra ;)

Nu, ikväll, är ju tanken att vi ska göra klart på dotterns rum - men jag har ingen energi alls kvar - så det får väl vänta...


http://www.google.se/imgres?imgurl=http://minmatgladje.blogg.se/images/2010/apelsin_79398667.jpg&imgrefurl=http://minmatgladje.blogg.se/2010/march/&usg=__HXmkao-TCjOxNncr8joT2ncer-U=&h=189&w=260&sz=13&hl=sv&start=0&zoom=1&tbnid=E7WOLICBUkZOXM:&tbnh=111&tbnw=153&ei=MDtYTbmXEo-zhAfv2eTSDA&prev=/images%3Fq%3Dapelsin%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26rlz%3D1T4ACPW_sv___SE387%26biw%3D1345%26bih%3D516%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=958&vpy=89&dur=374&hovh=151&hovw=208&tx=72&ty=95&oei=MDtYTbmXEo-zhAfv2eTSDA&page=1&ndsp=23&ved=1t:429,r:6,s:0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar