onsdag 24 oktober 2012

Halltapet

Letar febrilt efter en (helst ljus) tapet som ska passa i vår nya hall och gå ihop med vår nuvarande hall. I och för sig har vi endast en vävtapet nu som har en väldigt ljus nyans i röd så att knyta ihop den nya hallen med den befintliga blir nog inte så svårt på det sättet. Vi har mörkgrått klinkers och vi har funnit nästintill liknande och köpt hem. Har även köpt en golvspegel på IEM:s som också ska vara i den nya hallen och så ska några garderober till också.

Först var min tanke att vi skulle ha en Josef Frank tapet på en vägg i nya hallen. T ex denna:
Josef Frank: Paradiset

Min man sa dock att det får inte bli en för plottrig tapet då (citat): ”Man blir så yr i huvudet av att titta på en sådan tapet när man har feber..."
Men jag tror dock att den blir för mörk att ha i hallen så
då gick mina tankar över till denna tapet:
Marimekko: Iso Satakieli
Dock kostar den ca 2000:- / båd. Liiiiite för dyrt. Men då kom jag på att detta motiv finns även som tyg och att man kan spänna upp ett sådant tyg i hallen. Men nej, det kan nog bli smutsigt snabbt om t ex något barn sätter handen på tyget med en smutsig sandig vante på sig.

Har nu fastnat för dessa tapeter:
 

 ECO
 

 

 
Marimekko: Hetkiä
 
De är ljusa men går att tvätta av med en trasa.
Hmmm... får nog fortsätta fundera lite till och titta in hos den lokala tapetbutiken för mer inspiration.

Jakten går således vidare…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar