fredag 4 februari 2011

Snart helg

Åhh, vad jag längtar efter våren.
Och idag tycks det ha varit alla väder på en och samma dag:
Vaknade till halv snöstorm.
Sedan kom solen.
Sedan var det snöblandat regn med blåst.
Och nu är det vindstilla och milt.

Har dock små vårtecken här inne som piggar upp - bl a denna söta pärlhyacint som jag fått av goda vänner.



De två senaste dagarna har bestått av säljmöte på jobbet. Ett roligt och givande sådant. Alltid kul när alla samlas. Har dock legat riktigt lågt i sockret de senaste dagarna och haft några "nära-känningar" vilka jag har kunnat mota bort bra utan att sockret har stigit för högt direkt efter.
Mjölk och banan verkar vara den perfekta kombinationen för mig vid dessa lägen.

Har haft mitt veckosamtal med min diabetesdoktor nyss och vi kom överrens om att jag ska öka nattdosen och dra ner på två doser på dagarna - så ska det nog bli ännu jämnare.
Jag tog ett "långtidsvärde" i måndags och på 2 v har jag sjunkit från 130 till 90. Värdet mäter hur sockret (tror jag) har varit de två senaste månaderna och eftersom jag inte visste att jag hade diabetes för två månader sedan så är det inte så konstigt att det har legat högt. Målet är att komma ner runt 50. Och dit ska jag snart!!

Ska nu bli skönt med helg.
Imorgon kommer svärfar och tapetserar om dotterns rum så i eftermiddag har vi röjt ut allt så att det är fritt fram imorgon. Ska bara röja i våra övriga rum så att jag kan ta helg på riktigt.

Och jag har precis varit inne och tjuvkikat inför Melodifestivalen deltävling 1.
Enda låten som jag tyckte var OK var den med Danny - In the club.
Tror att den går vidare imon - men vilken mer låt som går vidare ställer jag mig frågande till..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar