lördag 7 januari 2012

Trettondagshelgen

Bara morgondagen kvar av denna trettondagshelg som har varit den längsta av ledighetshelgerna under de senaste veckorna.
Jag och maken var taggade ut i fingerspetsarna i onsdagskväll inför långhelgen då vi skulle ha en riktig "Rensa-ut-och-städa-upp-i-huset-helg".
Och så vaknar vi båda på torsdagsmorgonen med halsont och allmän förkylning.
Jag jobbade dock halva torsdagen som planerat men var riktigt trött på eftermiddagen.
Och maken var supertrött.
Och så har vi fortsatt att må denna långhelg. Trötta och sega men vi har ändå tagit tag i mycket här hemma och jag vet inte hur många timmar som jag har tillbringat i tvättstugan - men det har gett resultat! Barnens garderober, byråer, min och makens byråer och garderober är nu fullproppade med nystrykna kläder. Och badrumsskåpen är fyllda med handdukar och underkläder och strumpor. Så underbart!

Har även rensat ut en massa gamla "viktiga" papper från alla pärmar, som förvandlades till aska. Skönt att kunna slänga bort allt gammalt!

Och då jag har en flicka som älskar "Fixa Rummet" så har hon och jag idag möblerat om på hennes rum. Vi ska få upp en gammal soffa som står i mina föräldrars källare (som jag haft hemma en gång men som fick vända åter då jag inte hittade någon bra plats för den) och till denna har jag och dottern idag köpt några olika tyger som vi ska sy kuddöverdrag till. På detta sätt får hon lite ny färg till sitt rum. (Istället för att måla om de två vita väggarna till rosa och svart som hon egentligen önskar att göra :)

Maken har också jobbat på bra trots sin förkylning. Han har varit vid återvinningsstationen och slängt hur mycket gammalt skräp som helst - och tada.. så fick vi in en bil i garaget :)

Här följer några bilder som symboliserar helgen:







Nu gosar jag ner mig i soffan tillsammans med maken för en slö lördagskväll. Igår kväll var vi hos mina föräldrar och åt gott och hade det riktigt roligt :)
Men ikväll orkar vi inget mer än att slöa + att vi ska upp vid 6-tiden imorgon för färd för att se sonen spela bandymatcher.

Och tur som vi har denna lördagskväll så är det Morden i Midsommer på TV :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar