söndag 29 januari 2012

Ännu en helg

Ännu en helg har gått.
Fylld med städning varvat med trevliga gäster och en liten kaninjakt då Sigge med hjälp av Fluffis kom under stängslet idag och "ut i det fria". Fluffis brukar nämligen bita tag i gallret och lyfta det och idag såg nog Sigge sin chans och kröp under. Tack och lov hoppade han inte iväg så långt och efter ca 3 minuter hoppade han in igen i buren. Det märks att de känner en trygghet med sitt lilla hem - annars hade han nog försvunnit iväg.

Igår kväll var min och makens fd. arbetskompis med familj här och det blev många glada skratt som vanligt. Jag och "J" har en förmåga att bryta ihop i skrattattacker. Och det är så himla skönt att få skratta sådär mycket så att man nästan tappar andan.
Idag var svärföräldrarna här på besök och även makens storebror var här en liten stund. Svärföräldrarna och vi började planera inför kommande skidsemesterresa. Ska bli skoj att komma iväg på detta även om jag inte är något van vid utförsåkning. Men någon/några dagar ska jag försöka mig på att åka i backarna. Mitt mål är att jag ska lära mig att stanna när backen tar slut och inte åka igenom liftkön som jag lyckades med en gång för ett 10-tal år sedan. Övrig tid får det bli längdskidsåkning varvat med avkoppling och frisk luft.

Svärmor (som är superduktig på att sy - hon sydde bl a min brudklänning) fick idag se dotterns egenhemsydda kuddar i hennes lilla soffa som min gammelmorfar har gjort:


Dottern älskar att sitta i soffan och skriva låtar till sitt band "Girls". Därav papprena på bordet.



Både jag och dottern är mest förtjusta över "Cupcakes-tyget" som vi hittade i den lokala tygaffären och då vi samtidigt sprang på den söta "Cupcake-porslinsasken" i samma affär så kunde vi inte låta bli att även införskaffa oss den .


Jag har även plockat in lite nytt tallris till min lilla hallhörna på övervåningen. Doftar gott. Dock blev händerna kladdiga av seg kåda :)

Och där ligger även mina trädgårdsböcker och väntar på att få bli bläddrade i inför kommande säsong.

Nu tar vi kvällen på riktigt här hemma. Ska ropa in övriga familjen som är ute och spelar innebandy (maken hade lovat detta igår och då sonen först kom på det vid 19-tiden så fick det bli en liten kvällsmatch). Det som är lovat är lovat...

Såg att filmen "En shopaholics bekännelser" är på TV ikväll. Får väl se om jag orkar hålla mig vaken och titta på denna. Är nämligen supertrött och skulle behöva sova i många timmar för att kunna ladda om till en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar