fredag 6 januari 2012

Snö i backarna

Snö!!
Solen skiner!!
Barnen kan för första gången denna vinter åka pulka/snowracer/snowboard :)










Själv passar jag och maken på att bli förkylda...

Men jag gav mig ut under ca 15 minuter i solen och tog alltså några kort på barnen + våra söta små kaniner:




Och som utlovat. Här kommer bilden på "moss-struten" med äpplet i som barnen gjorde med sin farmor för några veckor sedan:



Passade även på att plocka lite nytt tallris som nu luktar så gott härinne. Eldade upp det gamla riset i kaminen (insats i öppen spis) och det blev ett sådant tryck att det började ryka ur kaminen.
Påminner mig om när min "smarta" pappa en gång skulle elda upp en påse med skräp som stått i deras källare. Han tänkte dock inte på att det var papp från modellflygplan som hade cellulosa på sig. Allt detta papper + tidningspapper låg i en plastpåse som han knöt igen och sedan la han in det i kaminen där brasan redan var tänd. Han stängde dörren och efter ca 10 sek sa det "POFF!!!!" och luckan på kaminen flög upp och påsen ut på golvet, brinnandes. Som tur är har de stenplattor utanför kaminen och de kunde snabbt släcka explosions-elden. Smart pappa man har emellanåt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar