tisdag 17 januari 2012

Måndag den sextonde = Fredag den trettonde

Vilken dag jag hade igår.
Vaknade på morgonen av att jag återigen fått halsont (som idag utvecklat sig till heshet + påspädd förkylning. )
Jag gick upp för att duscha och satte upp håret i en tofs för att inte blöta ner det i duschen men jag tyckte  att håret var lite stelt på vänstersidan. Så ner med tofsen igen och kollade och då såg jag: Jag hade ett tuggummi helt inkletat i håret. Såg sedan på mina glasögonbågar att det var på dem som tuggummit hade fastnat på och då jag haft dem på mig så hade det såklart fastnat i håret. Dock vet jag inte om det var under kvällen innan som detta inträffade eller denna morgonen.
Försökte dra bort så mycket jag kunde av tuggummit men det sista var jag tvungen att klippa bort. Fick således lite kortare hår vid vänsterörat.

 


Duschade sedan och satte i linserna.
Åt frukost.
Fick barnen att äta + klä på sig.


Fick lite bråttom och skulle skynda mig att sminka mig + borsta håret. Då upptäckte jag det igen. Tuggummit. Det var ännu mer tuggummi i håret. Så det blev till att än en gång försöka dra ut tuggummit ur håret och det sista fick jag klippa bort. Så håret blev lite etappklippt både här och där baktill.

Kom så iväg till skolan med barnen och jag vidare till jobbet. Dagen gick faktiskt riktigt bra tills jag skulle tömma min hålslagare. Skulle öppna den över papperskorgen men som vanligt satt locket fast lite väl hårt, men jag tänkte att jag skulle vara försiktig när jag öppnade det trots allt. Men tjena hej, troligt att det gick. När jag till sist med ett okontrollerat ryck fick bort locket flög det små vita pappersbitar över hela mig + golvet + att lite hamnade i papperskorgen.
Det var bara till att borsta av sig och torka upp alla små pappersbitar. Men det ligger fortfarande kvar några bitar på golvet.


 



Eftermiddagen flöt på förvånansvärt bra. Tog min motionsrunda när jag kom hem och sedan var hela familjen på ICA och storhandlade för hela veckan.

Hem och åt kvällsmat och barnen kom i säng och jag tog ut linserna och satte på mig glasögonen, borstade tänderna och gjorde mig iordning för natten. Jag gick sedan och lade mig och tittade på Idrottsgalan på datorn. Så började jag känna att sockret sjönk. Så upp och hämta lite knäckebröd och åt detta + att jag borstade tänderna, igen.
Så tog Idrottsgalan slut och jag stängde ner datorn och skulle ta av mig glasögonen. Men ojdå, de satt fast i håret på mig. Ja, just det ja, det var ju tuggummi på bågarna. Så jag drog till riktigt hårt varpå självklart bågen går sönder och ena glaset ramlar ut
L
Kunde dock laga till det någotsånär men då jag blev tvungen att gå upp för att få bort tuggummit ur håret än en gång så piggnade jag till igen.
Tillbaka i sängen tog jag återigen upp datorn för att se slutet av Morden i Midsomer. Somnade efter 15 minuter och vaknade till efter ca 10 minuter av att jag kände att sockret återigen sjönk. Och mycket riktigt. Fick hämta frukt + en minichokladbit för att jag skulle hålla mig över natten. Piggnade då till igen och såg om slutet av filmen innan jag kl 00.15 kunde släcka lampan.

Otursdagen var då förhoppningsvis över…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar