söndag 15 januari 2012

Skogspromenad

Är nyss hemkommen från en lagom lång skogspromenad.
Att jag inte tänkt på det tidigare, det är ju inte halt i skogen. Gångstigarna är helt isfria sånär som på någon enstaka meter då och då.
Tog min gamla vanliga runda, som jag inte gått dock sedan ett par månader tillbaka, och Vad härlig denna runda är.








Fåglarna brukar kvittra och låta som bara den under sommarhalvåret, och tänk, de lät även idag :)
Fick nästan lite vårkänslor. Men så tittade jag på dagens datum och insåg att nej, jag får nog vänta minst 2 månader till innan det blir vår på riktigt och däremellan ska vi iväg på en skidsemester. Om barnen nu får ledigt från skolan vill säga...

Håller alla mina tummar :)

Lämnade in ansökan i torsdags som rektorn ska godkänna. Och i fredags var huvudnyheten på radionyheterna att rektorerna måste bli hårdare i sin bedömning om ett barn ska få ledigt från skolan. Typiskt!! Hoppas inte barnens rektor hörde dessa radiosändningar :)
Jag vet inte riktigt vad de går efter men det som jag tycker ligger till vår fördel är att vi inte har begärt ledigt någongång tidigare. Barnen har inte haft en endaste frånvarodag under hela höstterminen - och det tycker jag är rätt så starkt jobbat. Sonen har lite problem med läsning och skrivning men vi har fått mycket beröm av lärarna för att vi har läst så mycket under jullovet och att vi engagerar oss mycket så förhoppningsvis ska ledigheten lösa sig :) Och självklart får lärarna skicka med alla skoluppgifter som ska göras under veckan.
Jaja, jag hoppas innerligt att ansökan går igenom.
Och gör den inte det, då får vi helt enkelt titta på något annat alternativ.
För självklart går skolgången framför en semestervecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar