lördag 14 januari 2012

Fredag, lördag och snälla vänner.

Har haft en riktigt bra helg hittills.
Jobbade till 13.15 igår och sedan bar det hemåt en liten stund och sedan vidare för att fixa naglarna. Mycket välbehövligt. Hade tappat 3 naglar: En i en frysdisk på ICA, hittade nageln bland torskpaketen. En nagel hoppade av när jag satte i disken i diskmaskinen och slant. Och den sista hoppade bort när jag knöt sonens skridskor i torsdags.

(Kan även meddela att min tidsplan höll helt perfekt i torsdags - behöver faktiskt inte stressa emellan, skönt :)  )

Eftermiddagen/kvällen fortsatte igår genom att vi åkte in till Jönköping där vi hälsade på hos härliga vänner. Äkta vänner. Sådana som inte har en massa dumma kommentarer och som har åsikter om allt och alla.
Utan vänner som jag haft i många, många år och som jag vet vad de står och tycker om saker och ting. Vänner som man kan prata med allt om och som man har riktigt roligt ihop med. Vänner man kan lita på.

Tyvärr finns det någon/några person/er som emellanåt kommenterar mig och min familj på ett sårande sätt. Men bort med fokus från den/dem. Orkar inte ödsla energi på detta negativa.

Jag har därför lagt till ett nyårslöfte och det är att fokusera på att träffa och umgås med trevliga och snälla vänner. Jag ska ta upp kontakten lite mer med dem som jag inte träffar så ofta men som jag vill träffa oftare.

Och jag ska verkligen försöka leva efter regeln:
Behandla andra såsom du vill bli behandlad själv!!


Idag har jag full fokus på att städa och slänga så mycket som jag bara kan från vårt hus. Har varit på återvinningen en gång, men det kan nog bli en runda till.
Så skönt att kunna slänga ut en massa!!

Maken är på herrträff och herrmiddag i eftermiddag och i kväll så jag och barnen ska ha eget mys här hemma. Ska baka en kladdkaka och sedan tror jag att vi åker och köper en påse godis. Ska sedan titta på Gladiatorerna där en från grannbyn är med och tävlar i ikväll.
Lördagsmys :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar