tisdag 10 januari 2012

4 försvunna saker

Just nu håller jag på att med ljus och lykta leta efter 3 saker som är spårlöst försvunna.
Egentligen var det 4 saker men till min lycka är dotterns ena par av utebyxor funna i skolan :)

Nu återstår det att hitta:

* Min nya plånbok (som jag (som tur är) inte har börjat använda ännu).
* Min sons regn/väderställsbyxor. Endast använda ca 5 ggr innan de spårlöst försvann. Min teori - någon kompis som varit här hemma har fått med sig dem av misstag. Fast då borde ju en förälder har sett dem vid detta laget.
* Min nya kalender för 2012 (har inte hunnit skriva något i den ännu, men jag skulle verkligen behöva fylla i den).

Har nu letat igenom pappershögen i köket + sorterat några påsar i ett förråd. Jag plockar fortfarande i tvättstugan och kanske jag kan ha tur i alla fall och finna sonens byxor där. Logiskt sett så borde de finnas där om de nu finns någonstans här hemma.
Så lite städat får man ju på köpet när man letar efter saker.
Och till råga på allt fick jag ett ryck idag och tvättade av bilen lite snabbt.
Med skurhink och vattenkanna klarar man av det mesta ;)
Och kan ni tänka er -- jag tvättade även bilen förra veckan.
Ska kanske tar varvning i biltvättarklubben som vissa verkar vara med i som bor på denna gatan :)

Nähäpp, nu får jag fortsätta att leta. Skam den som ger sig!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar