onsdag 18 januari 2012

Svar på tal :)

Igår fick jag ett (självklart) svar på tal.
Jag har ett fodral där jag förvarar mina insulinsprutor och kanyler i. Detta fodralet är mjukt och gjort av jeanstyg.





I helgen som gick frågade min dotter om detta fodralet var till just för sprutorna.
Jag förklarade för henne att nej, så var det ju inte. Det kan ha varit till för glasögon från början men jag poängterade att det inte är bra att ha glasögon i mjuka fodral då de lätt kan gå sönder i ett sådant.
Dottern frågade varför de lätt kan gå sönder i ett mjukt fodral.
Min förklaring blev:
-Tänk om du glasögonen i det mjuka fodralet och lägger det på en stol. Sedan packar du en resväska och så råkar du ställa denna tunga välpackade resväskan på glasögonen. Då går ju glasögonen sönder!
Dottern svarar:
-Men herregud, vem är så dum så att den ställer en resväska på ett glasögonfodral?! Och så skrattade hon hur mycket som helst.
(Okej, jag skrattade en del jag också + min mamma som också hört denna (ok då, något udda) förklaring).

Så igår berättade jag vid kvällsmaten att jag hade varit så klantig dagen innan och att jag hade råkat ta sönder mina glasögon.
Och självklart utbrister då dottern snabbt, med ett långt skratt efteråt:
-Vaddådå? Ställde du en resväska på dem, eller???
JJJJJJJJJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar