torsdag 22 december 2011

Tänder och glittershow

Igårkväll var det återigen en show på dotterns rum:
Glitter och Glamour.
Vi fick biljetter som stämplades och fick sedan se några dansnummer som dottern utförde till Amy Diamonds låtar.


Innan denna showen hörde jag ett skrik från dottern som följdes av gråt. Jag sprang upp och då snyftade hon fram att hon hade tappat en tand. Och det blödde mycket från där tanden suttit - därav gråten. Denna gången var det en av tänderna nertill som sitter bredvid de två mittentänderna. Tanden har varit lite lös och igår när hon skulle bita av en tejpbit så hoppade tanden ut.
Självklart lade vi tanden i ett glas med vatten för att tandfén skulle komma under natten.
Så precis innan jag skulle gå och lägga mig hämtade jag en tia och lade er i glaset (det var då kolsvart i hennes rum så jag såg inte så bra). Jag gick sedan ner och sa till man att jag lagt i en tia men han frågade mig om jag inte hade sett lappen under glaset. Där hade dottern nämligen skrivit: 20 kr!!
Så, som hon önskade, lade jag i tio kronor till. Vem kan motstå en sådan finurlig önskan :)

Och imorse när hon vaknade var hon supernöjd över sina 20 kronor. Hon sa till sin pappa att nästa gång skulle hon skriva 50 kr. Men då sa maken ifrån och sa att så mycket pengar har nog inte tandfén. Och det godtog hon :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar