onsdag 7 december 2011

Huvudbry

Snart blir jag helt galen på mina bihålor och på min trötthet.
Jag vill må bra!!!!
Ringde doktorn idag och klagade lite men jag måste vänta 10 dagar till innan jag får komma till dem - om jag fortfarande har ont då vill säga. Vilket jag innerligt inte hoppas.
Vill även hitta energin som har gömt sig någonstans.
Tycker inte alls om att må så här pissigt som jag gjort i flera veckor nu.

Vet inte riktigt hur jag ska göra för att må bra igen men jag har börjat med två små steg idag och får se om det kan hjälpa lite: har slutat äta godis + att jag varit ute och gått en promenad.
Ska försöka få en mer jämn nivå på sockret (vilket dock idag har resulterat i rejäla fall som varit svåra att få upp igen).
Nu hoppas jag att jag håller i detta så att kroppen och knoppen kommer igång igen.
Inte alls kul att sitta på jobbet och må dåligt dagarna i enda :(

Nu får det vara nog med negativiteter.

Igår var vi på sonens märkestagningssimskoleavslutning. Och 3 nya märken hade han nu klarat av:
Bronsmärket, Delfinen Silver och Kilometermärket:







Meningen var sedan igår att jag skulle gått på föräldrarrådet i skolan men då jag hade sådan huvudvärk så fick det bli att gå att lägga sig tidigt istället, klockan 20.00. Men gissa att man blir lite sne när man vaknar och fortfarande har huvudvärk.

Men jag har jobbat på idag och när jag kom släppte jag ut dessa små herrar i snön.


De måste ju verkligen fundera över vad allt det vita är för något :) Men de tycks gilla snön för de hoppade in och ut ur buren under 3 timmars tid :)

Fick ett litet frispel på våra granar vi har ute på altanerna med ljus i, då dessa oavbrutet ramlar. Så en nödlösning (innan jag finner ett par nya julgransfötter till dem) blev helt sonika att knyta fast dem i stuprännorna. Inte särskilt vackert (fick rosa garn av dottern som jag bad hämta just ett garnnystan) men nu står granarna iaf upp...



Och så har jag återigen satt för rosbuskarna så att inga rådjur kommer och käkar upp dem:



Ikväll åkte vi hela familjen bort till den nya "Kulturbyggnaden" där vi först fick se på en massa målningar som barnen gjort (med Fritids) och sedan var det sång och dansuppvisning. En riktig härlig sådan med en mycket, mycket, engagerad musiklärare som fick oss alla föräldrar att hålla igång. Det var riktigt roligt - min man sa efteråt att han själv skulle vilja gå på lektioner där :)

Nu har jag tänkt att beta av julkalendern. Har ännu inte sett något avsnitt - så nu blir det SVT-play och sedan God Natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar