lördag 3 december 2011

Julväder?

Hallå snö??!!?
Var är du???
Inte här i alla fall :(

Bara regn och rusk och blåst och rusk.

Hade en förhoppning igår kväll att det skulle börja snöa då det plötsligt blev kallt ute och därmed glashalt på vägarna.
Jag, mannen och alla mina jobbarkompisar med sina respektive var igår och åt julbord på Bredaryds värdshus. Färdiga tallrikar. De 2 första (sill och lax-tallrikar) har supergoda. Men den tredje bestod av enbart kött - och jag som inte är någon köttmänniska av rang tyckte väl att den var sådär. Den fjärde tallriken bestod av Jansson´s och köttbullar och den var mumsig. Och sedan kom vi ner till desserten. Ojojoj - ett helt rum (bryggeri) fullproppat med en massa godsaker. Himmelriket ... kanske dock inte för en diabetiker ;)
Blev lite "mingel" sedan innan vi åkte hemåt - på de hala vägarna - vid midnatt.




Somnade gott när vi väl var hemma men vaknade efter ett par timmar av att jag skakade och kallsvettades. Kollade då mitt socker (som var helt ok när jag gick och lade mig) och då hade det sjunkit till 2,7. Så, fram med cornflakes och mjölk och 3 druvsockerbitar. Och eftersom det dröjde ca 1 h innan sockret var där det skulle vara igen så vaknade jag till riktigt ordentligt och tittade på den inspelade melodifestivalen från i våras. Kul kul.. eller inte.. Kunde sedan somna om till sist. Men gissa om att jag var trött imorse. Tack och lov tog mannen och min mamma och skjutsade sonen till hockeyträningen så att jag fick vila lite till - med en pratglad dotter bredvid mig. (Barnen hade sovit över hos sin mormor och morfar i natt).

Nu har jag piggnat till och ska ta tag i det sista plocket + baka en tårta för ikväll blir det kalas nr. 1 för sonen (närmaste släkten). Tyvärr kommer inte alla och firar honom ikväll då många fått förhinder. Men de får försöka komma en annan dag... Gäller bara att finna en tid som passar - detta då vi har mycket framöver. Jag hoppas han blir nöjd i alla fall och det är ju huvudsaken eftersom det är han som är medelpunkten ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar