lördag 24 december 2011

Julfirande nr. 1

GOD JUL!!!!
Nu är det julafton år 2011.
Och jag har ännu inte fattat det...

Första "julfirandet" är nu över.
Vi har haft en mysig kväll hos svärföräldrarna med min makes bröder med respektive och barn.
Barnen fick fin-fina julklappar. Bl a Wii-spel (de ska få konsollen imorgon så sonen var lite förbryllad över att han fick dessa spel), trollerilådor (har nästan fått blåmärken på min arm efter dotterns trollstavstrix som hon själv inte riktigt förstod), Alfapetspel, tomtar och superfina hemstickade Pippi-tröjor som båda barnen och lillkusinen fick av sin farmor.


En liten trött och hungrig och söt kusin i mitten.

Imorgon ska vi fira jul ute på landet: Bland hästar och katter.
Min man som är pälsdjursallergiker har skaffat sig allergitabletter och förhoppningsvis går allt bra med hjälp av dessa.
Sonen råkade säga lite fel om detta på glöggfesten vi hade här för ett par veckor sedan och sa:
-Vet ni vad, vi ska fira jul på landet i år. Och pappa har skaffat sig jättemånga huvudvärkstabletter!!

Hann även med att göra knäck idag (andra laddningen).
Denna knäcken är speciellt gjord för morgondagens "herre i huset" = min brors svärfar.
Och jodå, bara lugn, den blev helt perfekt :)



Nu ska jag sova denna julaftonnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar