tisdag 13 december 2011

Ordination på Luciadagen

Har idag varit hos doktorn och fick konstaterat att min egna diagnos var rätt:
Magkatarr och stress som gör att huvudet gör ont och att kroppen är supertrött + något för högt socker.
Så nu är jag ordinerad en magkatarrsdos och motion.
Minst 30 min / dag.

Så idag - efter att jag fixat till mina naglar ...



... gav jag mig ut i regn och blåst och gick i 30 minuter. Och det var riktigt skönt att komma igång igen. Motionerade ju en hel del inför bröllopet och nu ska jag ta tag i det igen för att må bra och för att sockret ska hålla sig på en låg bra nivå. Och på köpet så kanske jag kan gå ner några kilon också :)

Min chef på jobbet sa till mig idag att jag måste säga ifrån där om det blir för mycket och han ska nu hålla ögonen på mig så att jag mår bra och har lagom mycket att göra :)
Jag har ju ett visst kontrollbehov även där och släpper ogärna ifrån mig arbetsuppgifter ..
Jag fick även en extra rolig "julklapp" av högsta bossen idag som inkluderade beröm till mig - det är sådant som sätter lite extra guldkant på tillvaron :)

Och denna Luciadag måste ju självklart avslutas med en fin luciasång:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar