söndag 4 december 2011

Snö!!! och kalas x2

Imorgon fyller min högst älskade son 8 år.
Och nu hoppas jag som bara den att jag kan ge honom detta i födelsedagspresent:


Snö!!!!
Äntligen!!!

Igår hade vi kalas för sonen och han blev överlycklig över alla fina presenter: Laptop, hockeytrunk, biobiljett, mobilskal, HV-halsduk, fingerskateboards, mm, mm.
Idag har han haft sitt badkalas. Med 20 kompisar (2 kunde inte komma). Det var full fart om man säger så - men så smidigt att ha kalaset i badhuset istället för hemma. Han fick hur många fina presenter som helst och har ännu inte hunnit gå igenom alla.
Efter kalaset var vi på julskyltningen. Den började med att vi stod och väntade på att få parkera - detta då vi ser att två platser håller på att bli lediga samtidigt = två bilar backar ut samtidigt mittemotvarandra = bilarna backar på varandra = vi får vänta än längre på parkeringsplatsen då förarna i bilarna gjorde upp lite vems fel det var. Det var sedan en blöt julskyltning då det inte fanns någon snö då, bara regn. Såg ett mycket kort Luciaframträdande - utan tända ljus. Fyndade i klädesaffären då det var 20% rea på allt - fick två par jeans för 480:- och mannen köpte både t-shirt och tröja till sig. Barnen köpte lotter men vann inget men de fick varsin godispåse av tomten när de skrev sina önskelistor.

Och imorgon är det alltså sonens riktiga födelsedag. Hans åttonde.
Den ska bland annat firas i Kinnarps Arena dit hela familjen ska för att se HV71 (mitt och sonens favoritlag) möta Färjestad (min mans och dotters favoritlag). Vi tänkte även äta lite gott innan matchen inne i Jönköping. Både jag och mannen slutar tidigare imorgon för att kunna fira sonen ordentligt. För det är han värd, många gånger om!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar