söndag 4 november 2012

Halloween



Då är Halloween över för detta året. Lite skönt ändå. Nu fokuserar vi på mannens födelsedag kommande helg och därefter är det advent som väntar .. och jag väntar och längtar till detta också. Älskar advent och allt som hör JULEN till!

Igår var vi på Halloweenfest hos mannen kusin med sambo och barn. Barnen hade kollat in Halloween-dräkter under flera veckors tid då vi fick inbjudan.
Vi var där även förra året och värdskapet går verkligen in för pyntet. Gravstenar och snaror i trädgården. Mystiska ljud som låter över trädgården. En arg katt på trappen. Ett skelett som möter en när man kommer in och så ett hus fyllt med spindelväv, spindlar, fladdermöss och hängade skelett i taket som börjar ljuda när det blir för stimmigt runt matbordet :)
Det var även skattjakt för barnen som fick öppna en kista som var fylld med godis, chips och läskiga filmer. Så himla bra ordnat allt så bara för detta så går jag med på att klä ut mig, jag som annars aldrig har tyckt om maskerader.
Nedan följer bilder från gårdagskvällen:
Spök-dottern

En bruten ishockeyspelare alias min man 
Festfina

Välkomstskelettet

Tillsammans med välkomstskelettet

La familia

Vampyr-sonen som aktade sig för vitlök

Dukat middagsbord

Trädgårdsdekoration

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar