torsdag 19 maj 2011

Vab-dag och kompispriser

Får bli en vab-dag då dottern hade 39 graders feber igår när jag hämtade henne på dagis.
Klockan är snart 9 och hon sover fortfarande - måste vara sovarekord för hennes del och då har hon troligtvis feber ännu.
(Notering: Dottern sov till kl 10.20 - nytt rekord för henne och vaknade feberfri).

Själv har jag hunnit städa köket och ska snart fortsätta med städandet.
Hoppas även att solen kommer så jag kan fortsätta mitt bakside-uteplats-projekt.
Altanen ska tvättas med högtryckstvätt. Stenplattorna får svart plast mellan sig så att det inte kommer något nytt ogräs (gjorde 1/3 av detta igår) och grillplatsen ska få nytt grus till sig så att det blir ok där.

Men än så faller regnet ner - bra dock att jag gödslade gräsmattan (för andra gången i år) i söndags då det nu förhoppningsvis sjunker ner lite mer i marken.

Vi har även fått carporten utgrävd - svägerskans pappa var här med sin stora grävare i måndags och skickligt nog kunde han först skrapa bort gruset så att vi kan "återanvända det" och sedan grävde han ut resten också. Nådde dock inte riktigt hela vägen men det är bara ett par meter som vi får gräva för hand istället för 28 kvadratmeter - det hade tagit lång tid...

Mannen var på ICA igår och vi båda fascineras över deras kompis-priser :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar