lördag 28 maj 2011

Fluffis och Sigge

I torsdags kväll kom våra två nya "familjemedlemmar" hem till oss.
Fluffis och Sigge.
Två kaninhanar.
Sigge - den svarta - är busig som tusan.
Fluffis - den vit/gråa - är lugn som en filbunke.


Lite förvirrat blev det vid namngivningen för dottern hade bestämt att den vita kaninen skulle vara hennes och att den skulle heta Fluffis. Sonen hade bestämt sig för den svarta kaninen och att den skulle heta Sigge.
Så när vi hämtade dem sa hon som sålde dem att den svarta hette Ronny och den vita hette Sigge.
Men nu har de fått sina nya namn men dottern envisas med att kalla sin Fluffis för Sigge när hon vill att den ska lyssna noga på henne. Men jag antar att kaniner inte lyssnar till sitt namn för om så är fallet har vi nog två rätt så förvirrade kaniner.




Vi får väl hoppas att de kommer att trivas bra i sitt nya hem som min pappa, min sambo och barnen har fixat till dem.



Vi hämtade dem i Habo på torsdagskvällen - första gången i mitt liv som jag köpt något på Blocket :)
Efter ett par besök hos ny-kusinen och hans mamma och sambons pappa (mamman var och sjöng) så åkte vi hemåt och vi var hemma strax före kl 21. Så då ringde vi mina föräldrar som kom upp till oss varpå min pappa monterade ihop det sista på den hemmabygda buren medan barnen var i toppform och sprang runt och även åkte sparkcykel runt kvarteret. Har ingen lust att få veta vad en del grannar tyckte om att vi började såga med elsågen vid 21.30 tiden + vad de sa om att barnen var ute och busade så sent en vardagskväll : men någon gång måste man väl få göra ett undantag :)
Så vid 22-tiden var huset färdigt och kaninerna fick flytta in och det vekar som att de trivs bra...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar