söndag 15 maj 2011

Igår och idag

Men herremingud.
Ingen av mina favoriter fick ju någon direkt topplacering.
Ja, förutom Sverige förstås.

De jag hejade på var ju först och främst Schweiz - den kom SIST!
Sedan hejade jag på Estland - den kom näst sist!
Finland - hamnade på 21:a plats..
Ungern som jag hejade litegrann på kom på 22:a plats.
Och Moldavien som var hyfsat bra kom på 12:e plats.

TUR att jag inte tippade på riktigt.

Resultat:
1. Azerbajdzjan
2. Italien
3. Sverige
4. Ukraina
5. Danmark
6. Bosnien-Hercegovina
7. Grekland
8. Irland
9. Georgien
10. Tyskland
11. Storbritannien
12. Moldavien
13. Slovenien
14. Serbien
15. Frankrike
16. Ryssland
17. Rumänien
18. Österrike
19. Litauen
20. Island
21. Finland
22. Ungern
23. Spanien
24. Estland
25. Schweiz

Och Azerbadjans låt hörde jag för första gången när de hade vunnit och då sjöng hon så falskt så att det var pinsamt!!
Hade inte alls lagt märke till denna låten och när den spelades för första gången igår kväll gjorde jag väl något skojigare som att diska undan lite.
Och Sverige skulle vara sååå stolta då det var svenskar som hade skrivit låten och sjöng i bakgrunden.
Men snälla!!! Vi behöver ju inte göra andra länders bidrag så att de vinner över oss!!
Dumt!!
------------------------------------------
Idag vet jag dock att jag får se på en bra och rolig artist.
Ska nämligen snart till Huskvarna folkets park där det är Barnens dag och då kommer bl a Mojje att uppträda :)
Och då mannen är på fotbollstränarutbildning hela helgen så hänger brorsan och yngsta brorssonen med dit.
Inväntar bara att sonen har badat klart på badkalaset som han nu är på och sedan åker vi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar