fredag 20 maj 2011

Mobil

Vi försöker att spara pengar.
Det går sådär...
Idag gick min mobil sönder. Jag skulle bara ladda den och då står det att den vill ha ett SonyEricsson batteri i sig och att jag ska sätta i ett sim-kort.
Ja, men det var ju redan i!

Så i jakten på att hitta en gammal mobil som jag kan använda så länge så hittade jag ett par gamla mobiler som jag glömt bort. Och då fick jag plötsligt två glada barn som fick varsin mobil. Ska bara hitta laddarna också så lär de bli ännu gladare. Och om jag köper dem varsitt kontant-sim-kort så lär de ju sprudla av glädje.


Dotterns nya mobil: Siemens A52

Sonens nya mobil: Nokia 5100

Dock tycke jag att de är nåååååågot för unga för att ha en egen mobil. Men tänkte att när vi t ex är i stugan i Halmstad så kan de få ha med sig en mobil utifall de ska gå bort till campingen och handla i kiosken... Om jag nu vågar låta dem gå dit själva. Ska tänka på saken...

Men jag då. Ska jag helt plötsligt börja att kolla efter en ny mobil?
Vilken ska jag då välja?
Iphone4? Är den verkligen så bra som alla verkar tycka.
Mannen har en HTC DesireHD. Den gillar jag mycket.



Men är det kul att ha likadana mobiler?
Eller vad spelar det för roll?
Eller är den så bra som jag tycker?

Jaha, då har man ytterligare en sak att planera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar