måndag 30 maj 2011

Tidspussel

Tog mig en liten kvällspromenad efter att ha planterat blommor, plockat ogräs och rengjort kaninhuset.
När jag kom tillbaka så tittade jag till barnen som hade somnat.
Trodde dock att jag skulle väcka dottern när jag började storskratta då jag fick syn på henne...
Men tänk, hon sov vidare utan att röra på sig även när jag tog detta kort med blixt:


Imorgon kväll skulle jag gärna vilja klona mig då dotterns dagisavslutningsfest är samtidigt som sonens skolas temaavslutning.
Har två besvikna barn som vill vara med på varandras roliga händelser och som vill att både jag och sambon ska vara med de båda. Men det går ju tyvärr inte :(
typiskt att när det väl händer något skoj så ska det krocka.

Ska dock försöka pussla ihop det hela genom ett tidspussel som det gäller att hålla om det ska gå vägen:

17.00 Temaavslutningen börjar - vi får då vara på plats i skolan.
17.30 Dotterns dagisfest börjar - då cyklar vi över dit.
18.05 Jag och sonen cyklar tillbaka till skolan. Alla barnen ska sedan samlas kl 18.15.
Mannen och dottern stannar kvar på dagiset.
18.30 Uppträdande i skolan. Sonen ska sjunga en liten strof själv tillsammans med en annan grabb + läsa upp vad man kan tänka på när det gäller att vara miljövänlig.
19.någonting. Jag och sonen cyklar tillbaka till dagiset och hinner kanske vara med lite på slutet.
19.30 Dagisfesten slutar.

Får väl se om vi lyckas med detta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar