fredag 6 maj 2011

Friday

Idag har jag mått hyfsat igen.
Vågade knappt stiga ur sängen i morse utifall jag skulle vara lika yr som jag var igår - men ingen fara. Så det blev till att jobba idag och skönt nog slutade jag vid 13.15.
Eller nästan iaf, kom väl iväg vid 13.25 för på något magiskt sätt så ringer det alltid som mest precis samtidigt som jag försöker avsluta jobbet för dagen.

Har fått en hel del gjort hemma nu under eftermiddagen / kvällen.

  • En massa papper har sorterats och en hel del viktiga mail har sänts.
  • Algominen är utströdd och vattenspridaren har varit igång hela eftermiddagen på olika platser i trädgården.
  • Sex stycken pallkragar har nu fått gammal + ny jord i sig och imorgon är det äntligen dags att så alla fröer.
  • Har dödat myror och sökt mig fram till myrboet - imorgon får de nog även lite bensin på sig så att de verkligen dör ut helt och hållet. Idag kändes det som att de attackerade mig för när jag som bäst höll på att strö ut myrgift så hade jag plötsligt en myra på min arm och i panik slängde jag allt jag hade i händerna: vantar, myrgift och vattenkanna... Tänk att man kan vara så "rädd" för myror ;)
Höll på fram till kl 20 i trädgården - men det var ju ett så underbart härligt väder som det gällde att ta tillvara på och med den spegelblanka sjön i blickfånget så får man alltid lite extra energi samtidigt som ett härligt lugn infinner sig.

Under tiden som jag har hållt på i trädgården har mannen och sonen varit i badhuset och dottern hängde med bästisan och hennes familj på cirkus.

Stort tack till dem!!

Jag och mannen hade lite ångest igår då dottern såååå gärna ville gå på cirkusen. Sonen ville inte gå för han tyckte att clownen var elak förra året då det såg ut som att han pekade på sonen och sa att han klappade vid fel tillfälle. Dock pekade clownen på alla i publiken men så tyckte inte sonen att det var. Mannen är allergisk mot pälsdjur och skulle väl fått en allergichock om han hade gått dit.
Och jag tycker inte om cirkus - har faktiskt aldrig tyckt om det.
Men det löste sig till sist ändå tack vare bästisan snälla föräldrar. Och dottern var helnöjd när hon kom hem.



Minns förra året på cirkusen då jag var där med sonen och dottern. Några akrobater var 7 meter upp och gjorde konster utan skyddsnät och då frågade jag dottern om hon tyckte att det var roligt och spännande?
Svaret löd: -Nej, det är ju tråkigt. De kan väl ramla någongång också!!

Som tur var ramlade de inte då och inte denna gången heller.

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig trots att klockan bara är 21.15. Men tänkte att jag skulle gå upp tidigt imorgon och bege mig med familjen till marknaden och sedan till sonens fotbollsträning och sedan blir det till att pyssla i trädgården + att fira svägerskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar