torsdag 5 maj 2011

Snurrig

Det blev en oväntad sjukdag idag.
Vaknade och allt var frid och fröjd tills jag reste mig upp ur sängen och hela rummet snurrade runt och strax därpå fick jag en hejdundrande huvudvärk också.
Fick i alla fall iväg sonen till skolan (hoppas han fick med allt) och dottern skjutsade jag till dagis och sedan åkte jag hem och la mig och sov i 4 timmar.
Mår lite bättre nu - snurrigheten är i stort sett borta, men ont i huvudet har jag.
Skönt nog kom mannen precis hem så att han kan hämta barnen och jag ska försöka få i mig lite mellanmål och sedan försöka ta tag i dagen som är kvar.
Planerar iaf att köpa en födelsedagspresent till svägerskan och så skulle det ju behövas plockas i ordning här hemma .. Får se vad huvudet låter mig orka med..

Och så var det den där biten med att gödsla gräsmattan.
Vi lyckades ju mossriva precis innan det blev som varmast ute. Och nu är gräsmattan på stora delar helt brun och tråkig. Jag som vill ha en tjock härlig grön gräsmatta. Lånade en bra algomingödselströare av svärfar i helgen som var, och framsidan är nu gödslad och vattnad men hela baksidan återstår. Och då det aldrig verkar bli regn (snöade ju dock lite häromdagen) så måste vi köra med vattenspridare och då kan vi ju bara gödsla ett område i taget. Och dumt nog är det ju kallt nu igen så frågan är om gräsmattan härdar ut detta.
Får väl googla runt om detta och sedan hoppas att gräsmattan vill bli grön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar