lördag 21 maj 2011

Annorlunda fråga

Igår var jag, sonen och dottern på biblioteket.

Vi lånade ett gäng med böcker och ett par filmer men en bok gick inte igenom scannern varpå vi ber bibliotekarien om hjälp. Hon tjatar på om vad chippet kan vara gömt någonstans i boken och då hör jag plötsligt hur dottern ställer en annorlunda fråga till bibliotekarien:
-Kan jag få se dina tänder?
Bibliotekarien svarar snabbt:
-Nej, det får du inte.

I detta läget låtsar jag som att jag inget har hört (tyckte dock att det var hemskt pinsamt samtidigt som jag blev full i skratt). Frågan resulterar såklart till att jag sedan inte hör ett ord av vad bibliotekarien säger för jag illstirrar på hennes tänder för att komma på varför dottern ville se på dem.

Undrar just vad den bibliotekarien tyckte om oss när vi lämnade stället...

(Jag frågade sedan dottern vad det var som var så konstigt med tänderna och svaret löd att det såg ut som att hon hade tappat en tand.)

Undrar nu när nästa pinsamma fråga ska komma ifrån dottern och vilken person som råkar ut för den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar