tisdag 26 april 2011

Vattenkrig

Idag har det varit fullt ös sedan jag kom hem med barnen.
För inom 5 minuter från att vi kom hem hade dottern 2 kompisar här och sonen hade 4 kompisar här.
Och det blev riktigt spännande då tjejerna skulle ha vattenkrig samtidigt som grabbarna satt på studsmattan och lekte.
Grabbarna kom dock på den goda idén att flytta på sig i tid och det var bara någon enstaka av dem som blev lite blöt.

Sonens kompisar har nu gått hem och sonen är således också med på vattenkriget med tjejerna .. nu gäller det bara snart att avbryta leken för läxläsning och kvällsmat osv.
Och hur populär blir man då?

Själv har jag gått med huvudvärk heeeeela dagen lång :(
Tror att det beror på vädret för det är lite åskliknande ute - fast än har det inte mullrat något.
Men jag fick mycket gjort på jobbet ändå och jag har fått en hel del gjort här hemma med städning. Hade dock inte räknat med att behöva dammsuga samma golv 3 ggr om - men efter den 3:e gången satte jag en stoppgräns för barnens springande.

Måste även beställa skor till sonen. Vi köpte ett par lite varmare gympadojjor för några veckor sedan - men nu är det ju sommar och skorna är redan för varma, enligt mig, men inte enligt min son.
Kom på att man kan beställa på skopunkten.se så det gäller att få sonen att sitta still och se vilka skor han helst vill ha.
Några exempeln är dessa:





Nähäpp, dags att stanna leken där ute!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar