fredag 29 april 2011

Äntligen fredag

Äntligen fredag och helg efter en vecka som bl a bestått av:
  • stressigt arbete
  • huvudvärk
  • barn
  • skratt
  • promenader
  • ångest, över att det jag städat inte syns då allt dras fram igen så fort jag städat undan det
  • en fortsatt växande stryktvätthög
  • vatten
  • kramar
  • sortering
  • högt och lågt blodsockervärde
  • läxläsning med sonen
  • trädgårdsarbete
  • hustillbygge
  • planering
  • Bygglovs-ansökan
  • en dotter som överraskat mig med att verkligen ha städat sitt rum på riktigt
  • utvecklingssamtal om och med sonen 
  • väntan på regn så att man får ro att vara inomhus och ta tag i alla måste
Ikväll blir det till att ta det lite lagom lugnt och se på:


 Sedan följer ännu en kalashelg (för barnen) och valborgsfirande hos svärisarna.
Och förhoppningsvis en liten skymt av sambons nya brorsbarn.
Och så måste jag väl ta tag i alla de där måstena och finna ett sätt att motivera hela familjen att hjälpa till (inkl. mig själv) ...

Men nu är det fredagsmys ... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar