söndag 3 april 2011

Utbränd...

Lars behövde ett par dagars semester, men visste att chefen inte skulle ge honom ledigt.

Han funderade länge på vad han skulle göra, och fick en snilleblixt, han skulle låtsas vara sinnessjuk och då skulle han säkert skickas hem på grund av stress.
Så han hängde sig i taklampan och började surra lite.
Hans blonda kollega frågade vad han sysslade med.
Han sa, jag låtsas vara en glödlampa så tror chefen att jag har fått psykbryt, och så skickar han hem mig ett par dagar.

Efter några minuter kom så chefen förbi och frågade Lars:
- Vad i helvete gör du där uppe?
Lars sa till honom, att jag är en glödlampa.
Då svarade han:
- Jag ser att du har bränt ut dig helt, gå hem och vila ett par dagar!
Så Lars klättrade ner och började gå ut ur kontoret.

Den blonda kollegan ställde sig upp, och började gå med honom.
- Var ska du då? - frågade chefen.
- Jag går också hem - sa hon. – Jag kan ju inte jobba i mörker........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar