torsdag 21 april 2011

Glad Påsk!

Ahhh.

Äntligen långhelg.
Är mycket välbehövligt efter årets hitintills stressigaste vecka på jobbet.
Och det har gällt att ha mycket tålamod denna vecka, framförallt när man pratar med en man som vill att man ska sända en skruvpåse i taxi ca 25 mil bort. Jomenvisst.. självklart :)

Men nu ska vi njuta av ledigheten!!

Igår klippte vi mossa - och det var nog det värsta jag sett!!
Hela gräsmattan försvann .. eller rättare sagt så var det ju inte mycket till gräs .. utan mest mossa ..
Vi skulle sedan räfsa ihop allt och vi höll på fram till kl 22.00. Då var det mörkt! Speciellt på baksidan.
Vi fick sammanlagt ihop 20 stycken stora sopsäckar.
Nu gäller det bara att vi kan bli av med dem också :)


Idag har sonen varit med min mamma på hennes jobb. Och för första gången på mycket länge så var han mestadels tyst hela dagen.
Han blev dock väl omhändertagen och fick en rundvisning på polisstationen (där min mamma jobbar), och det bjöds på glass och godis. Sammantaget var han mycket nöjd med dagen.

Nu i eftermiddag har jag och dottern pysslat färdigt våra kyklingar.
(Sonen var med på ett litet hörn häromdagen när de målades, men idag var han inte särskilt pysselsugen).





 


Och nu lagom till påsk så har alla påskliljor som jag satte som lökar i höstas blommat ut.


I vattenbaljan har vi en näckros - och tanken är att det ska läggas en massa mer sten runtom denna så att det blir lite snyggt. Nu ser det ju mest ut som en sandöken med en brukbalja med vatten i .. Men blommorna piggar ju upp det hela. Lite iaf :)

Och så lite påsk/äggpynt utomhus.




Dumt nog så köpte jag påskliljor för så länge sedan så att de hann att börja vissna så jag var tvungen att köpa nya nu när påskveckan äntligen kom.

Nu ska här packas lite inför morgondagens eventer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar