måndag 11 april 2011

Tiden rullar på...

Hej och hå vad dagarna rullar på.

Vad har då hänt?

Fredag:
Dottern hade mycket ont i vänster nyckelben så jag ringde vårdcentralen. Väl där sa doktorn att vi måste ner till Värnamo sjukhus för att röntga då han trodde att det kunde vara en spricka i nyckelbenet, så vi fick ett igenklistrat kuvert som vi skulle lämna i Värnamo. Så då blev det en tur dit. Fick vänta några minuter och sedan tog de 6 st bilder och sa att det nog såg bra ut.
Fick vänta några minuter - dottern pladdrade på i väntsalen och sa att doktorn hade nog sett fel och att han borde skaffa glasögon osv. En grabb i väntrummet skrattade högt åt henne medan jag försökte få henna att prata lite tystare :)
Så fick vi ett igenklistrat brev som vi skulle åka tillbaka till vårdcentralen med. Men först tog vi en liten fika och oj oj oj vad mycket goda kakor de hade i cafeterian på sjukhuset som var sockerfria! Snacka om himmelriket :)
Efter detta åkte vi tillbaka till vårdcentralen och doktorn sa att det inte var någon spricka och att han hade haft fel, varpå dottern svarar "Det visste jag hela tiden".

Dottern fick sedan hänga med mig till jobbet där vi åt lite lunch och sedan sorterade hon olika papper i bokstavsordning - en riktigt duktig medarbetare :)

På eftermiddagen hade båda barnen kompisar hemma och de var mestadels ute. Det blåste dock så mycket så till sist kallade jag in dem så att de inte skulle blåsa iväg.

På kvällen hyrde vi filmer - Himlen är oskyldigt blå - Mycket bra film!


Grannflickan sov över och barnen var helnöjda och alla sov gott hela natten :)

På lördagsmorgonen åkte vi först till Swedese:s utförsäljning. De öppnade kll 9. Vi var där 9.20 och knappt något fanns kvar. Hörde att en del hade varit där sedan kl 6 på morgonen.
Vi var inte ute efter något speciellt och då vi inte hittade något heller så åkte vi och köpte varsitt par jeans - jag och mannen.

Sedan hem för fika och mannen och sonen åkte iväg på fotbollsträning medan dottern och grannflickan hade sminkparty :)

Efter en snabb middag bar det iväg till A6 där Eric Sa-aaaaaaaaaade hade konsert. Jag hade dottern på axlarna 10 minuter innan han kom ut på scen (de ropade nämligen att nu kommer han - men nej... det dröjde). Sedan sjöng han två ballader. Sedan pratade han i 5 min. Sedan sjöng han Popular i en lugn version. Sedan var det inget mer.
Fy, vad besviken jag var. Och barnen tyckte väl att det var sådär. Och inget såg man heller för det var kryllat med folk och en massa barn som satt på sina föräldrars axlar.
Sonen tog ett kort på Eric:


Eric Sa-aaaaaade är han i svart skinnjacka med ryggen mot kameran .. det var väl typ så mycket som vi såg av honom .. okej då .. lite till såg vi - men INTE mycket.

Efter detta bar det iväg till mannens kusin. Vi stornjöt sedan av en eftermiddag utomhus där vi fikade och barnen lekte. Så underbart väder!! Vår!!!



Dottern sprang t.o.m. runt barfota.

Vi kom sedan hem vid 19.30 och sedan var det familjemys framför tv:n.
Mitt socker var lite kokkobäng hela helgen så det var skönt att ta det lugnt på kvällarna.

Så blev det söndag och riktigt härligt väder!!!
15 grader varmt.
Alla barnen var ute och lekte och sprang runt mellan varandras hus och lekparken och alla vuxna var ute i sina trädgårdar.
Vi fick ut lite utemöbler, tvättade bilarna, tvättade muren mot gatan, klippte rosbuskar, mm. mm.


Och för en gångs skull gick en härlig dag "långsamt". Och då menar jag i positiv bemärkelse då man hann njuta så mycket av dagen.

Idag måndag har jag börjat jobba lite längre dagar för att hinna med allt.
Sonen cyklade till skolan och när jag hämtade han för dagen ville han inte hem - men efter många om och men och tårar så cyklade han hem.
Eftermiddagen / kvällen har sedan varit härlig även den med 18 plusgrader.
En härlig långpromenad med grannen hanns också med.
Och sedan har jag och mannen firat att vi varit förlovade i 7 år = att vi har bott i vårt hus i 7 år.
Jag hade totalt glömt bort detta - men jag fick en sååååå fin bukett med blommor av honom + att han gjorde smörgåstårta så han har riktigt skämt bort mig ikväll.


Nu är det dags att gå och sova - god natt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar