torsdag 7 april 2011

Kaos och simskolsavslutning

Sådärja .. då börjar man få lite ordning på torpet igen.
Eller rättare sagt i tvättstugan.

Och mannen har kommit hem efter en tvådagarskurs i min gamla studerandestad - Skövde.

Gårdagskvällen vart lite kaotiskt då dottern ramlade ner från studsmattan och slog till sin vänstra axel. Jag såg inte när det hände men hon har fortfarande ont - ett dygn efteråt. Får väl se om det släpper - annar blir det till att ringa doktorn. Typiskt nog är hon vänsterhänt också.
Och mitt i all denna röra igår så tog jag för mycket insulin till kvällsmaten och sedan hann jag inte med att äta / tänkte inte på det / så sockret sjönk som en sten.
Tack och lov för snälla grannar då som kommer på studs när man ringer dem och sedan satt kvar hos mig och barnen till sockret hade blivit till en bra nivå igen.

Dagen idag har vart en jäktig dag på jobbet. Ska börja jobba lite fler timmar fr.o.m. måndag och framåt så länge som det behövs.

Och i eftermiddag bar det iväg på simskolsavslutning för dotterns del.
De började som vanligt att dyka under rockringar och när de fick frågan vad de skulle göra i påsk sa dottern att hon skulle köpa kaniner. (Vi har pratat om att vi ska skaffa kaniner - så då får vi visst göra det om ett par veckor ;)  ).



Sedan skulle de simma några varv runt i lilla bassängen. Alla barn hämtar simdynor att ha runt magen + den orange/gula plattan för att hålla händerna på och sätter sig redo i bassängen. Då ser jag hur simfröken säger något till Emma varpå hon går upp och lägger tillbaka detta och istället tar på sig en armpuff som hon sätter på höger arm.
Och sedan börjar de simma - och hon simmar med denna enda armpuff. Två varv  på mage (dock med många uppehåll då killen framför skvätter en hel del med sina fötter + att hon simmar ikapp honom ideligen.
Och sedan tar hon två varv på rygg - hur säkert som helst. Lite roligt också då hon inte ser hur hon simmar utan simmar ett extra varv runt simfröken :)
Och när vi ska köpa märken säger simfröknarna att hon är såååå nära att ha klarat silvergrodan - men den får vi öva lite till på så har hon den sedan för hon kan ju simma utan någonting.
Så det fick bli doppingen istället som vi köpte.



Men tänk vad förvånad jag blev. Hon har ju berättat att hon har simmat utan något - men inte trodde jag att hon var såhär duktig. Stolt mamma man är då :)

Idag skulle vi även ha firat storebrorsbarnet son har födelsedag idag - men tyvärr så har han feber. Får bli en annan dag framöver istället.
Men många grattis till dig - du sköna kille!

Kvällen har jag således tillbringat i tvättstugan efter att ha vilat en stund efter att ha varit ute i blåsten. Blev sjösjuk av blåsten :)
Och på tal om sjön så har isen idag äntligen börjat släppa. Tror nog att 1/4 nu är ofruset vatten.

Nu blir det till att sova - God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar