tisdag 5 april 2011

Helgen och The Ark

Redan tisdag.
Hade en helrolig helg.

Mycket trevliga och roliga gäster på lördagskvällen. Vi umgicks mycket förr men nu var det flera år sedan sist som vi träffades på "riktigt". Vi har dock sprungit på varandra vid ett flertal tillfällen och äntligen så fick vi ihop en kväll. Och åh vad jag garvade mest hela kvällen!
Speciellt åt "läskammen" och "se-hur-långt-bensinen-räcker-leken".
Den senaste "leken" gick ut just på att se hur långt man kunde köra med den bensinen som finns i bilen. Och det roliga var att sonen i familjen plötsligt säger till sin mamma när de är ute och kör att här fick lastbilen komma och tanka bilen igår. Och på ett annat ställe säger han - och här fick lastbilen komma och tanka bilen förra månaden. Då visar det sig att pappan i familjen inte alltid har kommit enda fram till bensinstaionen för att fylla på utan då har han ringt efter lastbilen på jobbet som fått komma ut med bensindunken :)

 

Och så var det ju det här med "Läskammen".
Mannen i familjen började plötsligt att läsa godnattsagor för barnen. Mamman var lite förvånad men tyckte att det var ju jättebra tills hon en kväll får höra barnen säga "Nej, inte läskammen igen".
Pappan hade nämligen kommit på att barnen kunde kamma han i håret medan han läste godnattsaga för dem (för som så många andra tycker han att det är gott när någon pillar han i håret).
Oh, vad jag garvade när jag hörde berättelsen kring detta :)



I söndags besökte vi först svärföräldrarna som åker till Sri Lanka snart på semester och även sambons lillebror var där med sin höggravida sambo. Han har dock åkt till Beirut idag och vi hoppas innerligt att det inte hinner komma fram en liten bebis innan han kommer hem...

Det blev sedan en liten tur till A6 och efter detta besökte vi goa vännerna i deras nya fina hus. Kul att se!!
Mycket bra planlösning och snygga färgval och golvval, osv.

Och igår var det jobbdags igen. Nu känns det att säsongen har börjat på allvar..
På eftermiddagen var jag och klippte mig och med mig följde världens kaxigaste dotter. Bl a kommenterade hon en av frisörernas höga klackar och frågade mig om man verkligen kunde ha höga klackar inomhus.
Hon pratade oavbrutet och tog kort på sig själv med min mobil genom att spegla sig i spegeln, osv. osv.
Ojoj.. det blev lite skämmigt emellanåt men de snälla frisörerna och kunderna skrattade mest hela tiden åt henne.

Och igår kom även studsmattan ut. Till barnens stora glädje.
Vid 20-tiden fick vi mer eller mindre tvinga in dem så att de kom i säng.
Men det var ju sååå skönt väder och jag tog mig en extrapromenad på kvällen i skogen. Så skönt att kunna gå i skogen igen efter att all snö är borta.

Jag somnade i soffan igår vid 21-tiden - sittandes med datorn i knäet. Och när jag efter en halvtimme skulle gå och lägga mig på riktigt hade jag lågt socker. Så då fick jag ju äta. Och hej och hå så var jag pigg igen. Tittade på "Dumpa honom" och somnade sedan vid 00-tiden... Jag som skulle ha lagt mig tidigt.

Och idag har det varit fullt upp på jobbet återigen.
Och efter jobbet blev tíll att fixa till naglarna - så nu är de hela och fina och luktar gott igen :)

Har dock varit lite trött mest hela dagen - men jag har åtgärdat det genom att mer eller mindre spela följande låt på repeat:

http://www.youtube.com/watch?v=ZRLCaIdnQWk


The Ark

Åh vad det grämer mig att de ska sluta. Gillar ju dem!!
Har dock bara sett dem en gång live - 2001 - då de spelade i Eksjö tillsammans med Håkan Hellström och Magnus Uggla.

Vet att vi försökte klappa i takt till "Angelheads" .. det gick väl sådär :)

http://www.youtube.com/watch?v=rDlbZQ9V2HY

Samma kväll trodde jag att min bil skulle dela sig i två delar då jag och min kompis formligen flög en bit med bilen efter att ha kört över en stor vägbula som helt plötsligt dök upp på vägen - och när man kör över en sådan i 90 km /h så flyger man :) (Varningsskylten för vägbulan satt dold i några buskar).

Kanske man skulle försöka sig på att komma iväg på en konsert till .. 10-års jubileum ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar