torsdag 24 mars 2011

Vårtecken

Idag har jag räknat till 10 : många gånger om.
Så kan det vara vissa dagar.

Men nu tänker jag inte räkna till 10 mer utan ska bara njuta av solen som ger mig ny energi.

Och just nu kryllar det av vårtecken överallt:
Barnen gungar ikapp i lekparken.
Hockeyutrustningen ska lämnas in idag.
Det har kommit knoppar i landen (tror det är påskliljor).
Snön SMÄLTER bort supersnabbt tack vare sol och blåst.
På lördag börjar fotbollssäsongen.
Jag kan ha en tunnare jacka på mig.
Barnen behöver inte ha utebyxor på sig.
Det cyklas hej vilt runt i kvarteret.
Alla blir gladare (hmm... i alla fall de flesta).
Man ser hur smutsiga fönstrena är.
Isen börjar släppa i kanterna runtom i sjön.
Gatusopningen har börjat.
Trädgårdsplaneringen tar vid efter snöröjandet.
Sandinferno inomhus.

Med mera ..
Med mera ..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar