tisdag 29 mars 2011

Dottern 6 år

Då har min lilla tös blivit hela 6 år gammal.

Stort GRATTIS till min fina och duktiga dotter!!



För 6 år sedan träffade jag den här lilla människan för första gången.



Det första mötet bestod i början av skrik och en massa bajs :) Och så rullade hon runt på skötbordet så att henes pappa (min sambo) blev helt svettig. Inte ska man kunna rulla runt så tidigt - men hon hade ju gjort det i min mage de senaste veckorna och 2 timmar innan hon kom ut så rullade hon runt igen i magen - så visst kunde hon detta :) Hon föddes klockan 10.25. Hon vägde 3310 gram och var 50 cm lång. Helt perfekt!

Snart visade det sig att det var en mycket lugn dotter som jag fått ...


... och tålmodig ...


...till skillnad mot busige storebrorsan :)


Hon började att prata redan vid ett års ålder och när hon var 16 månader pratade hon redan 3-ords meningar.


Sedan blev hon full i sjutton och har busat mycket genom åren :)


Hon har alltid haft lite speciella sätt att sova på...


... och så har hon alltid varit en MYCKET pysslig tjej


Hon är en kramgo tjej...


.. men inte för mycket kramar för man ska ju vara lite cool också :)


Och så älskar hon idrott ...


och att röra på sig.
Både på vintern ...



... och på sommaren.


Ja, hon är min egen lilla partypingla!


Och min underbara tjej!




___________________________________________


Hon hade varit vaken till och från under natten men sov när vi kom och sjöng för henne i morse vid 6-tiden.
Det blev frukost och ett par presenter på sängen: Polly Pocket och en gosedjursnyckelring som storebror gav henne.



Sedan blev hon firad hela dagen lång på dagis. Bästa dagisfröken mötte henne imorse med en liten sång och när hon sa de magiska orden "Att nu är du äldst av alla barnen på dagis" så växte lilla dottern ett par centimeter extra :)
Hon fick ballonger och en halsbandsblomma och även besök av clownen "Kling och Klang" på dagis.

Det var således en mycket glad dotter som blev hämtad på dagis. Sedan blev det lite plock hemma innan gästerna för kvällen kom. Moster och kusinerna och mormor och morfar kom (morbrorn var på fotboll i Sthlm - men det var OK för det var EM-kval och Zlatan spelade).


Det blev mer paketöppning, bl a en fin ring, hopprep och Fashionbok och blommor.
Och så den bästa paketen - en alldeles egen laptop.
(Vilket innebär att tjag äntligen får ha min dator i fred ;)


Vi bjöd på favoriträtten: Taccos och dotterns favorit-chokladtårta.


Mot slutet av kvällen hade vi en mycket glad och svettig dottern så efter en dusch åkte nya pyjamasen på (1800-tals varianten som barnen uttryckte det).


Och så blev det nedbäddning och lite sammanfattning om födelsedagen som filmades och till sist somnade hon när hon lyssnade på nya cd:n med "Play".

Sov gott min älskade lilla flicka. Mamma älskar dig. Puss.


Och dottern tackar alla för en perfekt födelsedag!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar