onsdag 23 mars 2011

Högar i hemmet

Fullt upp på jobbet idag och fullt upp hemma idag.

För nu måste jag ta i tag i alla liggande högar som finns här hemma:
Pappershögen
Räkningshögen
Strykhögen
Ishockeyutrustningshögen
Den andra pappershögen
Diskhögen
Tvätthögen
Den tredje pappershögen
Posthögen

För om jag börjar ta tag i alla dessa högar så kommer jag säkert att hitta en massa saker som jag har letat efter. Och förhoppningsvis så hittar jag inte något som jag har glömt bort att göra...

Och framförallt så kommer jag att få lugn och ro både i hemmet och i mitt inre.

För nej, man kan inte precis säga att jag är den mest ordningsamme personen här i världen. Men det struntar jag i för sådan är jag. Däremot tycker jag väldigt mycket om att ha ordning kring mig - det är bara det att man måste få tid på sig att rensa upp allt. Och den tiden har jag lite svårt att hitta ibland.
Sådan är jag - och det står jag för!

Är dock mycket noggrannare på jobbet - för där vill jag ha full koll. Visst har jag en hel del papper på skrivbordet men som sagt, jag har koll på dem.

Och idag insåg jag även att sandperioden har börjat.
Den perioden då hela hallgolvet fylls med ett hav av sand.
Dammsugaren får stå framme för dammsugning behövs varje dag.
Och det vi länge försökt undvika är nu ett faktum. En ny dammsugare måste inhandlas. Och det på stört.

Löning på fredag .. Passar ju förträffligt för en tur till t ex El-Giganten för att hitta rätt dammsugare och en laptop till dottern som fyller år i nästa vecka.

Nu ska högarna försvinna från vårt hem. I alla fall några av dem.

Och så ska läxor läsas med monstersonen ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar