söndag 27 mars 2011

Kalas och kläder och allt möjligt

Då var snart även denna helg slut.
Skulle vilja ha MYCKET längre helger. Älskar att gå runt och pyssla och greja när hela familjen är hemma. Känns mysigt på något sätt och väldigt "familjigt".

Idag var det tyvärr väldigt kyligt och blåsigt ute - men jag har trotsat vinden och sopat rent på altanerna, planterat trädet och gått en promenad. Och då vi bytte till sommartid idag så är det ju ljusare på kvällen - riktigt skönt :)

Det har varit många kalas i helgen. Och nu tar planeringen vid för flera kalas.
På tisdag fyller dottern 6 år. Kalas förstås på den dagen + att hon ska ha party för kompisarna på fredag kväll. Och min dotter älskar verkligen att ha fest och kalas - så det blir mycket planering till detta och som tur är så har hon samlat allt planerande i sin "Kalas-bok".

Mannen och jag planerar också en hel del ;)
Och nu ska vi försöka knopa ihop en kontrollplan över tillbyggnaden + att vi faktiskt ska söka till Bygglov (gällande uterums-projektet). Om man har en himla tur så har man ju :) Som jag redan skrivit så tycker jag att de får de snyggaste resultaten.

Sitter även och planerar små - billiga - klädesinköp. Är egentligen inte så mycket för den "romantiska" stilen - men tror nog att jag ska testa mig på att köpa ett par blusar ändå från H&M. Kommer nog passa bra till jeans. Och när man väl är igång att shoppa där så kan man ju köpa sig några extra saker också .. men jag ska försöka hålla igen på plånboken ändå.


 

(Alla bilder är hämtade från: http://www.hm.se/)

Dock ska jag nu ta tag i de kläderna som jag redan har. Har nämligen återigen en grymt stor strykhög - som det alltid blir efter magsjukeperioder. Har kommit igenom hälften och nu är det hög tid att ta tag i resten av högen igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar