onsdag 2 mars 2011

Naglar och hår

Äntligen hemma efter denna långa dag.

Först fullt upp på jobbet - men sånt är ju alltid skoj :)

Sedan lite lyx för mig - nagelfix.
Båda barnen var med och de var så duktiga tack vare den bärbara DVD:n och min mobil.


Efter detta fick sonen (äntligen) klippa sig.
Drop In.
När vi kom dit satt det ca 10 ungdomar där. Men som tur var var det bara en av dem skulle klippa sig.
Så snart blev det sonens tur. Men först fick han svara på frågan om han hejade på Barcelona eller Real Madrid. Och självklart svarade han Barcelona till de flestas jubel. Det var bara en ungdom som hejade på Madrid - och det fick han minsann höra :)

Sedan frågade frisören om han skulle ta med "maskinen" och jag svarade glatt Ja, för jag tänkte att han skulle ta den lite vid öronen och längst ner i nacken på sonen.
Men där misstog jag mig.
Han satte igång att raka bort håret helt (iaf så att det blev millimeterkort) på sidan och jag bara hoppade upp och frågade förskräckt:
-Vad gör du?
Frisören bara skrattade och lovade att det skulle bli bra i slutändan.
Min ångest fortsatte dock när han även rakade av håret baktill på min son.
Men med hjärtat i halsgropen såg jag sedan frisyren växa fram och det blev till sist riktigt bra.
Och frisören hade ju roligt som kunde skämta med mig hela tiden om att han kunde ta det lite kortare om jag ville...
Jag tackade snällt NEJ till detta :)


Och så blev det lite färg i håret till slut:
Blått och Gult!
För att vi bor i Sverige?
Nej, det är ju HV71:s färger - såklart!
Och vad passar väl bättre då sonen ska på HVmatch imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar