tisdag 15 mars 2011

Värre ...

Om det har lugnat ner sig?
Nej, tvärtom.
Inatt fick sonen magsjukan och då mannen är iväg på jobb hela veckan så var det bara till att ta tag i det hela.
Men det blev en lång natt då det började vid kl 00.00 och slutade först vid 7-tiden.
Jag har sovit i kökssoffan och det känns väl något i kroppen.
Men nu mår sonen äntligen lite bättre. (Peppar, peppar...)

Jag vill absolut inte ha det iom med min diabetes nu också.
Har ringt diabetessköterskan för rådgivning och nu har jag bett min pappa att köpa hem sötad saft och äpplen. Och om jag skulle få det måste jag ha hit någon som hjälper mig med att kolla blodsockret (utifall jag inte orkar göra det själv).
Dels får det ju inte bli för lågt (risk för koma) så det blir till att pressa i sig saft och äpplen.
Och om det ligger för högt (mellan 15-20) under några timmar så måste jag ringa akuten för då kan jag få ketoner och då blir jag nog inlagd.
Usch och fy vilket elände :(

Nu ska jag gå ut och ta in så mycket friskluft som jag bara kan idag.
Solen skiner i alla fall - gäller att hitta en lä-plats också så kan jag nog njuta en liten stund i alla fall.


1 kommentar:

  1. Usch! Typiskt att du är själv med barnen just nu. Vi får hoppas att du inte får det. Massor med krya på er kramar till er.
    Johanna

    SvaraRadera