tisdag 22 mars 2011

HV 71 Minicup 2011

Då är man på banan igen.
För jodå, nog räckte det inte med en rejäl förkylning utan i lördags fick även jag magsjukan. En hyfsat lindrig sådan - men mannen fick agera blodsockervakt och stack mig i fingrarna var och varannan timme - dygnet runt. Som tur var höll sig sockret som det skulle - så då har vi provat på det.
Nu väntar jag hem mannen från ytterligare en jobbresa han haft. Han var borta hela förra veckan. Kom hem på fredag em. På kvällen blev jag förkyld-sjuk och sedan låg jag i sängen hela lördagen och söndagen - tills det var dags för han att åka igen. Men ikväll får vi äntligen träffas :)

--------------------------------------------------

Jag har ju även tänkt att skriva om förra helgens stora hockey-upplevelse i Kinnarps Arena:

Vi anlände dit vid 11-tiden och det var ett gäng förväntansfulla killar som bytte om.
Jag assisterade sonen med allt då mannen höll sig på avstånd med dottern som varit magsjuk.
Det blev mycket spring mellan omklädningsrum och isen - men det var det klart värt.
Jag har en väldigt pratglad son och det fick jag verkligen erfara i detta omklädningsrum :)

Innan matcherna drog igång på så fick vi se HV71 träna en stund. Bara det var ju häftigt för alla grabbar (och "anhöriga").

I det första pool-spelet mötte sonens lag (SIS) två lag från HV71. De spelade matcherna (1x20 min) i träningsarenan. En kall sådan - och bara ståplatser.

Det var 4 olika pool-grupper och de som vann sin grupp skulle möta de andra vinnande lagen i ett nytt pool-spel. De som kom tvåa i sin grupp skulle möta de andra tvåorna osv.

Helt ärligt så trodde nog ingen att de skulle gå vidare så att de skulle få spela på den "riktiga planen" - utan vi flesta trodde nog att de skulle få fortsätta att spela alla sina matcher i denna tråkiga träningsarena.
(På alla tidigare matcher - ca 20 st har de endast vunnit 2 st vad jag minns).
Men tji fick vi alla när de vann båda dessa matcher.
Och blev segrare i sin pool-grupp
 Sonen gjorde ett mål.

Så var det ett litet uppehåll och sedan var det dags för de segrande lagen att möta varandra.
Det skulle bli 3 matcher sammanlagt.
Och nu mötte de: Dalen 1, Dalen 2 och Tranås.
(HV71 ställde upp med 5 st lag men ingen av dessa gick alltså vinnande ur sin första grupp).
Och nu spelades matcherna på riktiga isen. (Avdelad i två halvor).

Sonen ville nu vara målvakt och jag frågade han några gånger extra om han verkligen ville vara målvakt för han var så duktig som utespelare + att den målvakten som stod i de två första matcherna var så duktig.
Men tack och lov så lyssnade han inte på sin dumma mamma.

För OJ vad han storspelade i alla dessa 3 matcher.
De vann två av matcherna och fick en oavgjord.
Hela laget var helt suveräna!
De kämpade och försökte gång på gång att få pucken i mål - och självklart lönade det sig :)
De passade till varandra och åkte bra skridskor och framförallt så gav de ALDRIG upp.
Och sonen var hur duktig som helst. Han räddade en massa skott. Gick ut och blockerade pucken och väntade till domarna kom och tog den. Precis som man ska!

 T.o.m. föräldrar från motståndarlaget kom fram efter matcherna och berömde SIS:s målvakt = min son!

Och när alla matcherna var klarspelade kramade en del föräldrar om honom och jag var stolt som en tupp :)
Killarna bytte sedan om och den var en liten spänd väntan för vi visste inte vilken placering de skulle hamna på då en sista avgörande match om placeringarna pågick mellan två av de andra motståndarlagen.

Men så kom glädjebeskedet.

SIS vann hela cupen!!!

Av tolv lag var de klart bäst!!!

Underbart!!!

Alla som deltagit i cupen fick varsin HV71-biljett att nyttja till hösten.



Sonen = målvakt i det högra målet.

Gissa om sonen levde på denna dagen hur länge som helst. Och jag med :)
Tänk att få storspela på Kinnarps Arena där sina idoler i normala fall spelar (som det dock inte gick så bra för i slutspelet).

Följande är från: http://www.hv71.se/


HV 71 Minicup 2011
Inlagd: 13 mars 2011, kl 19:11
Då var HV 71 minicup 2011 avklarad. Det var Skillingaryd som stod som segrare efter årets cup, övriga resultat finns under fliken Bilder och filer.

Gruppspel:



Slutspel:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar