måndag 28 mars 2011

Aktiv dag

Idag har jag knappt suttit ned - förutom på jobbet iofs - men där var det mycket att göra på datorn.

Under eftermiddagen hemma har jag hunnit med att handla, bakat bullar, planterat penséer ute och fixat med att skicka in bilder på vårt födelsedagsbarn imorgon.
Ska även hinna med att vika lite tvätt och stryka lite också innan det blir sängdags.



Ja tänk, nu är det snart precis 6 år sedan jag fick mitt magknip natten mellan måndagen till tisdagen (måndagen = annandag påsk). Och alla som jag träffat på just måndagen då vi hade middag här sa att jag säkert går över någon vecka. Men tji fick de när lilla dottern föddes dagen efter - 8 dagar för tidigt.

Och tänk vad glada alla blev över att det just var en tjej som föddes :)
En mycket efterlängtad sådan.
Själv var jag helt säker på att det skulle vara en flicka så jag hade blivit MYCKET förvånad om det hade varit en pojk.

Nu har dottern somnat och förhoppningsvis så vaknar vi tidigare än henne imorgon bitti - förra året väckte hon oss vid 5.30-tiden och ropade om vi inte kunde komma någon gång :)

Min sötnos som fyller 6 år imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar