torsdag 24 november 2011

Sjukdagar

Gaaahhh, nu vill jag inte vara trött och hängig mera!!

Var hemma ett par dagar förra veckan då jag hade grymt ont i mina bihålor. Det släppte dock någorlunda efter dessa dagar - men i lördags kom det tillbaka :(
Mådde då allmänt dåligt och lite illa när jag skulle äta middag. Trodde ett tag att det var magsjukan som jag skulle åka på men illamåendet berodde på att jag var hungrig. Men efter att jag fått mat i mig var jag helt slut och ville bara sova. Fick således ställa in kvällen bjudning där vi hade tänkt att basta och bada i sjön. Gäller att hitta ett nytt datum för detta.
I söndags låg jag i sängen till kl 11.15. Då gick jag upp och duschade och kände mig i hyfsad form, så jag hängde med övriga familjen för att fira svärföräldrarna på deras 40-åriga bröllopsdag. I bilen började jag dock få en grym huvudvärk som inte ville släppa hur mycket tabletter jag än fick i mig. Väl på restaurangen nådde huvudvärken sin topp och det gjorde så ont att jag kallsvettades. Jag kunde äta förrätten men när varmrätten kom in på bordet visste jag knappt vart jag skulle ta vägen - så dåligt mådde jag - så det var bara till att gå från bordet och sätta mig ute i bilen med makens stora rock över mig och där sov jag sedan i ca 1 h. Min man fick äta upp även min portion och så mätt som han var efter detta har han inte varit på mycket länge. Det fick bli en extra morgonrunda dagen därpå :)
Vi åkte sedan hem till makens föräldrar och där mådde jag hyfsat - dock med världens skallavärk - men när det var dags för tårta började jag återigen att må dåligt och fick bara i mig en liten bit. Därefter åkte vi hem till min efterlängtade säng :)
I måndags var jag helt slut och huvudet värkte - men det lättade under dagen.
I tisdags var jag supertrött och fick så ont i magen att jag låg och kved. Detta lugnade ner sig framåt dagen då jag istället blev yr i huvudet.
I går, onsdag, kände jag mig bättre. Tog t.o.m. en promenad runt kvarteret men efter detta var jag så trött så det blev soffläge igen.
Och idag känner jag mig återigen lite bättre - är dock trött - men det känns som en "normal" trötthet.

Och på allt detta gäller det ju att ha koll på sockret. Har medvetet lagt mig lite högt så att jag kan sova en liten extra stund när jag behöver utan att behöva ställa alarmet för att kolla upp "sockernivån". Tänk vad mycket smidigare det var tidigare när man bara kunde vila och inte behöva äta om man inte kände för det när man var sjuk. Nu har jag fått pressa i mig mat (har dock inte fått i mig så mycket vilket resulterat i ett par kilos nedgång under dessa dagar.)

Och tack och lov för en snäll storebror som har hämtat mina barn på fritids denna vecka.

Ikväll hoppar sonen sin hockeyträning och åker enbart på bandyträningen som maken har hand om. Jag ska ta dottern till friidrotten och därefter åka på inredningsparty. Om jag nu orkar. Får se hur formen är ikväll - förhoppningsvis är den helt ok.

Jag ska på följande inredningsparty:
Zelected by house:
Mycket fina saker:






Och om orken kommer tillbaka så blir det till att jobba imorgon för att sedan adventsfixa på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar