måndag 21 november 2011

Halloweenfesten

Har äntligen fört över bilder och "filmer" från min mobil till datorn.
Så här kommer först lite ifrån den Halloween-festen som vi var på den 4 november hos min makes kusin med familj.


Välkomstkatten...

En häxa som vaknade till liv om någon t ex öppnade en burk.
Gissa att man hoppade till när den satte fart.

Bordsdekoration

Häxblandning i självlysande glas.

Spindelväv i taket

Dottern utklädd till djävul

Samling vid de hemmagjorda gravstenarna


Min hemske make

Dörrvakten


Det var fullspäckat med otäcka saker och ljud som hördes över hela trädgården/gravplatsen. Både barnen och vi vuxna hade hur skoj som helst och jag är imponerad över allt som hade gjorts. Barnen fick även gå på skattjakt ute i trädgården och i skattkistan fanns följande:




Den mest komiska händelsen under kvällen var när dottern ville visa mig barnen i husets rum. Vi gick upp och tittade och efter en stund pekar dottern mot sängen och säger:
-Vad är det där?
Jag tittar på väggen och säger:
-En tavla.
Dottern:
-Nä, det i sängen?

Gissa om jag då hoppar högt när jag ser att en som är utklädd till Axl Rose ligger och sover i sängen - tillsammans med ett av barnen som skulle nattas och som inte riktigt vågade somna själv (högst förståeligt :)
Trodde jag fick hjärtstopp - men som tur var väckte vi dem inte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar